花の本棚

読んだ本の感想や考えたことを書いています

秋吉理香子 婚活中毒

秋吉理香子 「婚活中毒」
ほかのブロガーさんが紹介していました。

 


 
結婚相談所、理系女子の婚活など最近の婚活事情をテーマに書かれた短編集です。
どれも登場人物の心情が必死でリアルな感じがありました。「運命の出会いは命がけ」と帯に書いてありましたが、まさにそんな作風でした。ただ、ほかの秋吉さんの作品に比べると暗い部分は少ないという印象でした。
最近の婚活事情がどうなっているのか、が良く描かれていて結構ためになります。前に「街コン」がブームになっていましたが最近はあまり聞かなくなりましたね。
今はお互いの両親が参加して、親同士で気に入ってから当人同士が会うという「代理婚活」というのもあるそうです。結婚に対して積極でない人が増えたから、親から攻めようというアイディアですかね?
話の中では理系女子の婚活の内容がインパクト強かった。相手の特徴を分析してAIでシミュレータを作成してあらゆる会話パターンとリアクションを網羅するというもの。そこまで出来たらすごいのですが、理系に対して変な誤解をしているような気がしました。
 
今まで読んだ秋吉さんの作品と比べるとかなりライトな作品でした。
 

Rikako Akiyoshi "Marriage Addiction"
This was introduced that it is interesting in the reading community.
 
It is a collection of short stories about the theme of recent wedding, marriage agency, the marriage of science girls, etc. There was feeling that desires and the feelings of characters were desperate desperately. "The encounter of fate is a life" is written in the belt. There are few dark parts compared to other Akiyoshi's novels. What is happening in the recent marital circumstances, is well drawn and it will be beneficial. "
Comp by city" was a boom before, but recently it has not heard much.
 
There is such an event now, each other's parents will join and people who want to get married meet after parents like each other. It is named "Surrogacy. Because more people are not active in marriage, is it an idea to move from parents? The content of marriage of science girls got a strong impact. Analyze the characteristics of the opponent and create a simulator with AI to cover every conversation pattern and reaction. 
It is amazing if you can do that far, but I think that they misunderstood the science. 
 
It was a pretty light novel compared to Akiyoshi's work which I read until now.
Thank you for reading!!